آشنایی دانش آموزان با مشاغل مختلف

در دنیای امروز مقوله انتخاب شغل آینده بچه ها یک مبحث اساسی و مهم برای والدین محسوب می شود.

سوال مهم در ابتدای امر این است: دوست داری در آینده چه کاره شوی؟

این سوالی ست که باید از بچه ها پرسید. اینکه به چه شغلی علاقمند است و به چه میزان نسبت به شغل مورد علاقه اش آگاهی دارد. کمکی که والدین در این شناخت به کودک می توانند بکنند این است که در مورد مشاغل با او به بحث و گفتگو بپردازند و میزان اطلاعات او را نسبت به شغل ها بالا ببرند.

اگر شرایطی فراهم آورده شود که بچه ها بتواند همراه با خانواده از مراکزی با مشاغل گوناگون دیدن کند و از نزدیک با روند کار هرکدام و وظایف آن ها آشنا شود به مشخص شدن مسیر پیش روی او کمک زیادی خواهد کرد.

خواندن کتاب و آشنا کردن فرزندان با امر کتاب خوانی اگر از سنین کودکی شروع شود به عضو جدایی ناپذیر زندگی در بزرگسالی تبدیل خواهد شد که در افزایش هوش کودک نیز تاثیر زیادی دارد. در زمینه آشنایی با مشاغل، کتاب های گوناگونی نوشته و با طراحی های شاد و جذاب برای کودکان به چاپ رسیده است.

در همین راستا دانش آموزان کلاس سوم خانم پسندیده بعد از اینکه در درس اجتماعی با مفهوم نیاز آشنا شدند، دریافتند که برای برطرف کردن هر نیاز در جامعه باید شغلی وجود داشته باشد همچنین آموختند که بعضی مشاغل خدماتی و بعضی مشاغل تولیدی هستند.

دانش آموزان کلاس با تحقیق در مشاغل مختلف ، هر کدام تصمیم گرفتند که در آینده نیازی از جامعه را به بهترین نحو برطرف کنند و در قالب نقاشی نشان دادند که دوست دارند چه نیازی را از دیگران برطرف کنند و توضیح دادند شغلی که انتخاب کرده اند ، شغل تولیدی یا خدماتی می باشد.

12 آذرماه سال 1399


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 16.8/20