برگزاری آزمون علمی

از آنجا که معمول‌ترین وسیله اندازه‌گیری ویژگی‌ها یا صفات روانی سنجش یا همان آزمون است با توجه به اهداف بلند مدت و سیاست‌های موسسه فرهنگی آموزشی امام حسین علیه السلام در خصوص مسائل در بخش فعالیت‌های یاددهی ،یادگیری و در کل آموزشی دانش آموزان دبستان امام حسین علیه السلام شماره ۲ شهرستان سبزوار به صورت ماهانه آزمون های علمی درون مدرسه‌ای شرکت می‌کنند.
کلیه دانش آموزان از پایه سوم تا ششم با شرکت در این آزمون‌ها از نتایج قوت و ضعف خود در فراگیری مفاهیم آموزشی و درسی مطلع شده و با حساسیت و نظارت معلمین مربوطه به خصوص مدیریت محترم دبستان سرکار خانم برادران تا رسیدن به مرحله ارزشیابی نهایی و آمادگی کامل تلاش می‌کنند.
این نوع آزمون‌ها که در دبستان به آزمون‌های مدیر معروف شده است ناظر به آینده‌ است و برای پیش بینی موفقیت‌های آتی فرد و همچنین محتوای آموزشی و علمی آن به کار می‌روند. همچنین قابل ذکر است که این آزمون‌ها در قالب آزمون‌های چند گزینه‌ای طراحی و اجرا می‌گردد. آزمون‌های ماهانه از یک سو عاملی است برای تحکیم آموخته‌های دانش‌آموزان و ابزاری برای بهبود یادگیری و از سوی دیگر فرایندی برای تعیین میزان آموخته‌های دانش‌آموزان محسوب می‌شود. از امروز نیز، تاریخ ۸ بهمن‌ماه ۱۴۰۲، آزمون های علمی بهمن ماه در پایه های سوم، چهارم، پنجم و ششم آغاز گردید.


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 15.3/20