برگزاری جشن یلدای 1399

افراد زیادی دوست داشتند شب یلدا را در کنار خویشاوندانشان باشند و شب یلدا را کنار آنها بگذرانند ولی غصه ی قصه‌ی کرونا و شرایط امسال، به خاطر حالا وجود همین ویروس این فرصت را از آنها گرفت و امسالم  به شکلی دیگر در دفتر خاطره زندگیشان پیوست…

شب یلدا را در بین دانش آموزان دبستان امام حسین علیه السلام سعی شد  فرهنگ سازی شود که به احترام کادر درمان کشورمان به دور از دورهمی ها در خانه بمانیم و به خاطر احترام به خودمان به سلامتی خود و اطرافیانمان شب یلدای ۱۳۹۹ را اینطور بگذرانیم.  به امید روزهای بهتر که با شادی و شادمانی پیش هم باشیم.

واحد سلامت و بهداشت دبستان از دانش آموزان خواست تا مراقب سلامتی خود و اطرافیان شان باشند. در این گزارش جشن یلدا و ولادت حضرت زینب سلام الله علیها را کاش اینگونه شروع می‌کردیم؛ چه یلدایی شود امسال که با عطر قشنگ مهدی فاطمه همرنگ است؛ بیا مهدی بیا که با تو سفره یلدای مان رنگی می شود. به امید ظهور آقا امام زمان عجل الله.

عصر سی‌ام آذر ماه در دبستان دخترانه شماره ۲ امام حسین علیه السلام فرصتی پیش آمد تا با هم بودن، محبت، اتحاد، یکرنگی و شاد بودن در مقابل دانش آموزان را با برپایی سفره یلدایی به پیشواز آخرین شب پاییزی و طولانی ترین شب سال رفتیم. شب یلدای خاطره انگیزی که هرچند مجازی برگزار گردید ولی حس صمیمیت را در بین دلبندان مان تقویت کرد. روز شنبه بعد از ظهر با کمک همکاران و اولیای محترم سفره شب یلدای سال ۱۳۹۹ را در محیط دبستان برپا کردیم که در همین راستا سعی شد که این سنت و آیین ملی کشور بزرگمان ایران، به خوبی زنده نگه داشته شود. در ادامه روز یکشنبه ساعت ده و نیم صبح از طریق پخش زنده در گروه شاد دبستان شماره ۲ امام حسین علیه السلام میزبان دانش‌آموزان و خانواده‌های بزرگوارشان در خصوص برگزاری جشن شب یلدا بودیم که این جشن با ولادت حضرت زینب سلام الله علیها  رنگ و بوی زینبی به خود گرفت که موجب شادی مضاعف در بین مهمانان گروه شده بود از یک هفته قبل از اجرای مراسم، دانش آموزان آثار هنری خود را در قالب کلیپ و نمایش و نقاشی و موسیقی و شاهنامه خوانی و تبریک های متعدد ولادت حضرت زینب و نکوداشت روز پرستار به واحد پرورشی دبستان ارسال نمودند که بعد از بررسی و جمع بندی آثار این عزیزان سین برنامه شب یلدا جهت شادی دانش آموزان و خانواده های عزیز شان بسته شد که تمام آثار  طریق پخش از گروه شاد دبستان در نظر گرفته شد.

ضمن برگزاری مراسم در قالب قرائت قرآن و سرود جمهوری اسلامی ایران، دکلمه، قرائت شعر محلی و مسابقه و اهدای جوایز، این جشن سنتی ایرانی را گرامی داشتیم .

شایان ذکر است که پس از شنیدن توضیحات مدیریت محترم دبستان، سرکار خانم برادران در ارتباط با فلسفه شب یلدا، با ذکر دعای فرج مراسم جشن یلدا به اتمام رسید. در پایان با رعایت کامل موارد بهداشتی و گرفتن عکس های یادگاری در کنار سفره زیبا و رنگی به همراه پرستاران حاضر در مجموعه دبستان، روز بانشاط و فراموش نشدنی دیگری را در تقویم خاطرات ذهنمان رقم زد.

30 آذر ماه 1399


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 20/20