برگزاری جلسات مشاوره فردی بصورت هفتگی

جلسات مشاوره فردی با دانش آموزان و خانواده های محترم بصورت هفتگی از 1مهرماه سال 1400 صورت می گیرد و این جلسات به طور میانگین در هفته با 3 نفر از عزیزان بصورت فردی یا خانوادگی برگزار می گردد. نمونه های مختصری از جلسات مشاوه تقدیم حضور می گردد.

۱. لجبازی و پرخاشگری:  موردی که در بیشتر دانش آموزان در آستانه بلوغ به چشم میخورد لجبازی و پرخاشگری است که پررنگ است. برگزاری جلسات مشاوره با والدین و توضیح دوران نوجوانی و آموزش نحوه برخورد به گذران آرام این دوران کمک شایانی می کند.

۲. عدم انجام تکالیف : نمونه بسیار شایع و متداول در بین دانش آموزان این دوره عدم انجام تکالیف توسط دانش آموزان است و خانواده ها مشکلات بسیاری در این زمینه دارند. راه حل پیشنهادی به این عزیزان به این شکل بوده است که نقش والد و معلم از هم تفکیک شود و مادران با تذکرات بیش از حد فرزند خود را به جبهه متقابل خود هدایت نکنند و ضمن تاکید ضمنی در زمینه انجام تکالیف با همسو بودن با فرزندان و پررنگ کردن نقش معلم در این زمینه این مشکل را حل کنند.

۳. اضطراب در حین مطالعه و امتحان: گاهی دیده میشود که این استرس بیشتر از جانب خانواده است و دانش آموز به خاطر فشاری که از جانب خانواده صورت می گیرد حین امتحان دچار اضطراب می شود. با آموزش روش های رلکسیشن برای دانش آموزان و همینطور جلسات مشاوره برای مادران و در برخی موراد پدران کمک به حل این مشکل نمودیم.

۴. عدم تمرکز حین مطالعه:  آموزش تکنیک های افزایش  تمرکز  به دانش آموزان برای عزیزانی که مشکل اینچنینی داشتتند بسیار راهگشا بود.

۵. مشکلات خانوادگی : متاسفانه در بین خانواده های عزیز مشکلات خانوادگی به چشم می خورد که باعث بروز مشکلاتی در دانش آموزان می شود؛ که جلسات فردی و زوج درمانی به صورت هفتگی برای این دسته از عزیزان صورت گرفت.

۶. جلسه آنلاین مشاوره با حضور در جمع دانش آموزان کلاس چهارم با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد. موضوع جلسه خشم بود خشم عبارت است از مکانیزمی که برای یک ناکامی اتفاق می افتد پرخاشگری رفتاری است که از خشم ناشی می شود. راههای کنترل خشم عبارتند از قدم زدن.  تغییر فضا.  مانترا.  عدم مقایسه و مراقبه. در این جلسه برای دانش آموزان سوالاتی مطرح شد که به قید قرعه به پنج نفر از عزیزان جایزه اهدا می شود.


برچسب
امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20