برگزاری ششمین شورای آموزگاران

با نام خدا در تاریخ ۱ آذرماه ۱۴۰۱ شورای آموزگاران آموزشگاه به صورت چند کارگاه آموزشی در مورد موضوعات  درس‌پژوهی، جشنواره‌ی جابر، ارزشیابی املا، طرح توانمندسازی معلمین برگزار و جلسه به شرح زیر اجرا گردید:

  • تلاوت قرآن توسط یکی از همکاران
  • قرائت دعای فرج به صورت دسته جمعی
  • عرض خیر مقدم توسط مدیر دبستان و  بعد از آن معاون آموزشی سرکار خانم شمسایی بیان مطالب ارائه شده در جلسه معاونین  آموزشی سطح شهرستان و میزان انتظارات مسائل ایمنی و مقرراتی را برای همکاران داشتند.
  •   کارگاه اول توضیح مختصر در مورد جشنواره پروژه‌های جابر توسط خانم خسروجردی و از همکاران خواسته شده حتما در جلسه توضیحی که قرار است ساعت ۱۸ تا ۲۰ روز اول آذرماه از شبکه شاد در کانال تکنولوژی آموزشی برگزار شود حتماً شرکت فرمایند و همچنین فرم های گروه بندی در اختیار همکاران قرار داده شد که تا ۶ آذرماه ۱۴۰۱ به دفتر دبستان اسامی گروه‌ها و نوع پروژه‌ها  اعلام شود.
  • کارگاه دوره‌ی درس پژوهی که  توسط سرکار خانم کیقبادی ارائه شد و بر اساس کارگاه آموزشی که پنجشنبه در کانال تکنولوژی آموزشی برگزار شده بود طرح توضیح داده شد و  مقرر گردید همکاران هر پایه یک طرح و یا حداقل پایه های اول و دوم یک طرح و پایه‌های سوم و  چهارم یک طرح و در پایه‌های پنجم و ششم هم طرحی از دروس مشترک را اجرا کند و از همکاران پر تجربه و با سابقه جهت مشاهده‌گری استفاده شود.
  •  کارگاه سوم ارزشیابی املا و آموزش املا نویسی توسط خانم دادور ارائه شد که همراه با ارائه مستندات و به صورت عینی روش های املا آموزی و ارزشیابی از درس املا را بیان نمودند و تجربیات خودشان را برای کیفیت بخشی به درس املا ارائه نمودند. اختلالات املا نویسی را در دانش آموزان که  مربوط به حافظه دیداری و شنیداری است بیان کردند و راهکارهای برای برطرف کردن ایراد ها توضیح دادند.
  •  کارگاه چهارم توسط سرکار خانم سلطانی در مورد طرح توانمندسازی معلمین بر اساس کارگاه‌های گذاشته شده ارائه داده شد و مطالب در خصوص مخاطب شناسی و تفاوت رهبر و رئیس توضیحاتی را دادند و در نتیجه این که معلمین محترم حتماً باید مخاطب خود را که همان دانش آموزان هستند خوب شناسایی کنند و به تفاوت های فردی توجه شود و همچنین در کلاس رهبر آموزشی باشد.
  •  کارگاه پنجم توسط خانم باشتنی مربی قرآن مدرسه برگزار شد که خلاصه مطلب ایشان پاسخ سوال چرا امروزه انتقال دین سخت است است بود ایشان بیان  نمودند که دین باوری سه  قسم است  یا احساسی است که لحظه‌ای و مقطعی فرد تصمیم می‌گیرد دین را قبول کند و زودگذر خواهد بود و اسلامی این قسم را  قبول ندارد مورد دوم  سنتی است که ارثی به افراد رسیده است بدون تحقیق و تقلیدی است  این هم عمیق نیست ولی اگر اصیل باشد که باید تثبیت شده و عمیق باشد. اسلام این مورد را قبول دارد  و بعد از آن در مورد مسابقات احکام توضیح دادند.

در پایان  مدیریت دبستان از همکاران درخواست داشتند که پیشنهادات خود را برای تعامل با پژوهش سرا و بازدید دانش آموزان از قسمت آزمایشگاه پژوهش سرا را اعلام کنند.

جلسه بعد از نماز مغرب و عشا و پذیرایی از همکاران و تقدیر و تشکر از همکارانی که در نماز جماعت مدرسه شرکت می کنند و مشوق بچه ها هستند خاتمه یافت.


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 20/20