پیشنهاداتی در سایه سار فاطمیه

ایام فاطمیه دهه اول از جمعه پنج دی ماه شروع می شود که متاسفانه به دلیل ویروس منحوس کرونا ایام فاطمیه امسال با سعی و شور عمومی برگزار نمی شود.  البته دلایل مختلفی دارد که شما عزیزان نسبت به آن اطلاع بیشتری دارید. و امسال هم با توجه به قصه کرونا ، و متعاقب آن نبود ایستگاههای صلواتی، عدم برگزاری هیئت ها در فضای باز با توجه به سردی زمستان، کم شدن روضه های خانگی به دلیل نگرانی عمومی از کرونا، مشکلات اقتصادی و … و البته کم کاری  بعضی افراد،  ممکن است خدای ناکرده  امسال فاطمیه آنچنان که شایسته است برگزار نگردد.

ائمه اطهار علیهم السلام و به تبع از ایشان بسیاری از علمای شیعه، مراجع تقلید و بزرگان دینی حساسیت خاصی در زنده نگه داشتن ایام  فاطمیه ( البته بصورت معقول و به دور از سوء استفاده افراد مغرض) داشته اند. همچنان که رهبر عزیز انقلاب نیز در این ایام با برپایی مراسم عزاداری این فریضه مهم را زنده نگه میدارند و عنوان می نمایند: « من رزق سال خود و کشور را در فاطمیه از بی بی سلام الله علیها طلب میکنم.»

لذا با توجه به موارد گفته شده به نظر میرسد نوعی واجب شرعی و انقلابی در جهت زنده نگهداشتن و هرچه پر شور تر برگزار شدن ایام شهادت بی بی دو عالم حضرت زهرا سلام الله علیه بر گردن ما می باشد. چنانچه در این امر بسیار مهم کوتاهی کنیم خدای ناکرده در روز محشر هنگامی که بنا بر حدیث مشهور گفته می شود *اَینَ الفاطمیون*  ما جزو افرادی نباشیم که شرمنده شویم و گریان… .

لذا چند پیشنهاد خدمت شما برای گرامیداشت این ایام تقدیم می گردد:

  • از یکشنبه پروفایل همه ی شبکه های مجازی را مُزین بنام بی بی یا دل نوشته ای در وصف ایام فاطمیه کنیم تا دیگران نیز با دیدن پروفایل ما تشویق به این حرکت معنوی شوند.
  • باتوجه به اینکه دعای چهل مومن در حق یک مومن مستجاب است. اجرای طرح فاطمی که در کانال دبستان خبر شده را می توانید در بین اقوام و دوستان اجرا کنید.
  • مثل دهه محرم سر درب منازل را پارچه مشکی با نوشته ای از حضرت زهرا سلام الله علیها نصب کنیم. که بسیار حرکت فرهنگی و معنوی قابل توجهی در سطح یک محل می باشد.
  • روضه های خانگی چند نفره (با حضور اعضای خانواده) با رعایت نکات بهداشتی برگزار کنیم. تعداد مهم نیست . اهمیت در اصل برگزاری است.
  • از برگزاری روضه خانگی خود یا دیگران “حتما با رعایت نکات بهداشتی”  عکس و فیلم تهیه کنیم و در گروه های  خانوادگی و یا دوستان پخش کنیم تا ترویج این عمل حسنه گردد .
  • می توانیم روضه های کوچه به کوچه برپا کنیم. بدین صورت که درب منازل شهدا یا  بزرگان محل و پیرغلامان رفته و بدون تشریفات درب خانه ایشان، با قرار دادن یک صندلی یک نفر روحانی ده دقیقه سخنرانی کند و یک مداح نیز حدود یک ربع توسل به ساحت مقدس بی بی پیدا نماید . با توجه به صدای بلندگو دیگر اهالی کوچه هم به درب خانه هایشان آمده و بسیار استقبال میکنند .
  •  پوشیدن پیراهن مشکی به رسم عزادار بودن، به دلیل حضور در جامعه بسیاری از ما سوال می پرسند که چرا مشکی پوشیده اید و گفتن علت آن به ایشان به نوعی ترویج فرهنگ فاطمیه است .انشاالله
  •  نصب پرچم کوچک بنام نامی حضرت فاطمه سلام الله علیها بر روی ماشین شخصی،  باتوجه به گردش در شهر بسیار حرکت تبلیغی موثری می باشد.

مشهور است که جناب حرّ  فقط به دلیل رعایت ادب به ساحت حضرت مادر علیها سلام توفیق پیدا کرد که در زمره ی اصحاب امام حسین علیه السلام و شهدای کربلا قرار بگیرد.

و انشاالله ما نیز امید داریم که  مورد شفاعت اهل‌بیت علیهم السلام واقع شویم!…

6 دی ماه 1399


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20